ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ για τις εξετάσεις προς Γονείς και Μαθητές

Αν οι εξετάσεις συνιστούν την πρώτη δοκιμασία για το πώς θα ανταποκριθεί ένα παιδί σε μελλοντικές απαιτήσεις, αυτό που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να βοηθήσουν τα παιδιά να προσαρμόζονται σε δύσκολες καταστάσεις περιορίζοντας έτσι τις αρνητικές επιπτώσεις που συνδέονται με αυτές.

Η οικογένεια μπορεί και πρέπει να παρέχει στον μαθητή  ψυχολογική στήριξη. Να αποφεύγει τις πιεστικές συμβουλές για διάβασμα και τις διαρκείς υπενθυμίσεις για έλλειψη σοβαρής αντιμετώπισης των εξετάσεων.

*Οι λόγοι αποτυχίας έχει αποδειχθεί ότι οφείλονται κυρίως:

1. Στην κακή προετοιμασία

2. Τη λανθασμένη ερμηνεία των ερωτήσεων

3. Την φτωχή, εκφραστικά, διατύπωση των απαντήσεων

4. Το ανεξέλεγκτο άγχος

*Στην ΕΠΙΤΥΧΙΑ συντελούν, παράγοντες όπως:

1. Η σωστή προετοιμασία

2. Η αυτοπεποίθηση

3. Η σιγουριά του εξεταζόμενου για τις ικανότητες του

4. Η υπομονή και επιμονή

5. Η θέληση για επιτυχία

6. Η ηρεμία και η μεθοδικότητα της σκέψης

*Οι μαθητές θα πρέπει να ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ να έχουν:

1. Ένα πολύ καλά οργανωμένο πρόγραμμα προετοιμασίας και μελέτης

2. Πρόγραμμα ξεκούρασης και ψυχαγωγίας. Μετράει η «ποιότητα» και όχι η «ποσότητα» της μελέτης

3. Προσοχή και σωστή αυτοσυγκέντρωση την ώρα της μελέτης για να

λειτουργεί καλύτερα η μνήμη

4. Πίστη και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους

5. Πίστη για την επιτυχία

6. Προσοχή στη διατροφή τους (ελαφρύ φαγητό, υγιεινή διατροφή, κυρίως χυμούς)

7. Προσοχή στο ωράριο του ύπνου. Όχι λιγότερο ύπνο από 6-7 ώρες το βράδυ. Ο ύπνος να είναι ήσυχος και ήρεμος.

Το ΑΓΧΟΣ είναι αναπόφευκτο. Όταν το άγχος ελέγχεται λειτουργεί θετικά, γιατί συντελεί στην ετοιμότητα. Όταν το άγχος δεν ελέγχεται, ο μαθητής αντιμετωπίζει δυσκολίες κι έχει αρνητικά αποτελέσματα.

Προτάσεις για τα παιδιά:
– οργανώστε όσο μπορείτε καλύτερα την ύλη για διάβασμα
– 
κρατάτε σημειώσεις και επισημαίνετε με διαφορετικά στυλό/μαρκαδόρους – βασικά ή δύσκολα σημεία ώστε στην επανάληψη να τα βρίσκετε εύκολα
– κάνετε επαναλήψεις για να λύσετε απορίες και να φρεσκάρετε τις γνώσεις σας
– αποφεύγετε να διαβάζετε με εξαντλητικούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και να μένετε ξύπνιοι μέχρι αργά – το βασικό διάβασμα έχει προηγηθεί και τώρα απλά κάνετε επαναλήψεις
– αποφύγετε να συζητάτε λίγο πριν τις εξετάσεις τι γνωρίζετε και τι δε γνωρίζετε – ενδεχομένως εκείνη τη στιγμή να αγχωθείτε ότι δε θυμάστε τίποτα
– μην ξεχνάτε τα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της μελέτης
– προτιμήστε να τρώτε, να κοιμάστε καλά, να ξεκουράζεστε και να ασκήστε (βόλτα με ποδήλατο, περίπατος)
– σε περίπτωση άγχους και πανικού κατά τη διάρκεια των εξετάσεων σταματήστε τις αρνητικές σκέψεις (και κυριολεκτικά λέγοντας στον εαυτό σας σταμάτα ή stop) και αντικαταστήστε με θετικές, πάρτε βαθιές αναπνοές, σκεφτείτε κάποια όμορφη εικόνα (όπως διακοπές, αγαπημένο πρόσωπο) ή επαναλάβετε εσωτερικά κάποια λέξη ή φράση που σας ανακουφίζει

ΟΔΗΓΙΕΣ  ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

1.Οι μαθητές πρέπει να βρίσκονται έγκαιρα στο σχολείο , αλλά θα μπαίνουν στις τάξεις μόνο όταν  χτυπήσει το κουδούνι.

2.Οι μαθητές θα τοποθετηθούν στις θέσεις τους από τους επιτηρητές της πρώτης μέρας σύμφωνα με τη θέση τους στον κατάλογο του τμήματος. Οι θέσεις αυτές θα είναι μόνιμες για όλες τις μέρες των εξετάσεων.

3.Κανένας μαθητής δεν μπορεί να βγει από την αίθουσα της εξέτασης πριν περάσουν 30΄.

4. Οι μαθητές, όταν θα προσέρχονται στην αίθουσα της γραπτής εξέτασης, θα φέρουν μαζί τους μόνο τα αναγκαία αντικείμενα: 2 στυλό χρώματος μπλε ή μαύρου, κοινό μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα στα μαθηματικά κ.λπ. Ο δανεισμός δεν επιτρέπεται.

5.Οι μαθητές δεν πρέπει να έχουν μαζί τους  οποιαδήποτε σχετικά ή άσχετα με το εξεταζόμενο μάθημα βιβλία ή σημειώσεις. Θα γράφουν μόνο με στυλό και θα χρησιμοποιούν το κοινό μολύβι για την κατασκευή σχημάτων.

6.Η χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο δεν επιτρέπεται .

7.Η χρήση υπολογιστικής μηχανής και διορθωτικού απαγορεύεται.

8.Οι μαθητές πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι στην αξιολόγηση του γραπτού λαμβάνονται σοβαρά υπόψη η καθαριότητα, η ορθογραφία, και η καλή διατύπωση του γραπτού.

9.Δε θα πλησιάζουν τις αίθουσες που γράφουν άλλοι μαθητές, για να μην ενοχλούν.

10.Όταν τελειώσουν την εξέταση του μαθήματος αποχωρούν από τις αίθουσες χωρίς φωνές .

11.Δεν καταστρέφουν τα βιβλία .

Στην αίθουσα:

  • Διάβασε τα θέματα αργά για να καταλάβεις τι ακριβώς ζητάνε. Πάρε βαθιά αναπνοή και ξεκίνα πρώτα από ό, τι γνωρίζεις.
  • Προσπάθησε να κάνεις όμορφα γράμματα και όσο μπορείς το γραπτό σου να μην έχει μουτζούρες. Ένα καθαρό γραπτό προδιαθέτει θετικά το διορθωτή.
  • Προσπάθησε να μην αφήσεις καμία ερώτηση αναπάντητη. Ακόμα και αν δεν ξέρεις, σκέψου λογικά και γράψε κάτι.
  • Όταν τελειώσεις κάνε ένα καλό έλεγχο των απαντήσεών για τελευταία επαλήθευση και διόρθωση.

Όπως και να τα πας μην ξεχνάς ότι η προσπάθεια μετράει.

Καλή επιτυχία!