ΕΙΡΗΝΗ ΞΑΝΑ - ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΘΒΕ

Ένας πρωτότυπος συνδυασμός της  κωμωδίας του Αριστοφάνη, «Ειρήνη» με τον Καραγκιόζη του θεάτρου σκιών ήταν η παράσταση που παρακολούθησαν οι μαθητές του Γυμνασίου Φωτολίβους στις 22 Νοεμβρίου στη Μονή Λαζαριστών, στη Θεσσαλονίκη. Η παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας με τίτλο «Ειρήνη ξανά» ήταν πρωτότυπη με διαχρονικά μηνύματα, χιούμορ, προβληματισμό και πλούσια καλλιτεχνικά στοιχεία εμπνευσμένα από την λαϊκή παράδοση. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με το χώρο, τις φιγούρες και τα κοστούμια. Τους εντυπωσίασε η ζωντανή  μουσική στη σκηνή, και οι έξυπνοι διάλογοι του πρωταγωνιστή.

Διδακτική επίσκεψη στο Οχυρό Λίσσε.

Στη διδακτική επίσκεψη στο Οχυρό Λίσσε οι μαθητές και οι μαθήτριες των τριών τάξεων του Γυμνασίου γνώρισαν από κοντά ένα από τα πιο γνωστά οχυρά της γραμμής Μεταξά. Στον ιστορικό αυτό τόπο οι Έλληνες αντιμετώπισαν σθεναρά τις δυνάμεις των Γερμανών που επιτέθηκαν μαζί με τους συμμάχους τους, τους  Βούλγαρους. Στις 6 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η επίθεση, όταν  αυτοί διαπιστώθηκε  ότι ο Ελληνοϊταλικός πόλεμος στα βουνά της Πίνδου δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, λόγω της γενναίας αντίστασης των Ελλήνων εκεί. Τα οχυρά παρέμειναν απόρθητα -σπουδαίο τεχνικό και στρατηγικό επίτευγμα της εποχής. Αποτελούν σύμβολα ηρωισμού, ελευθερίας και ανδρείας στη σύγχρονη ιστορία μας.

Οι μαθητές μας εντυπωσιάστηκαν από τη φυσική θέση  του οχυρού, από το χώρο ενημέρωσης -όπου είδαν μία παρουσίαση σχετικά με τα ιστορικά γεγονότα το Β΄Παγκοσμίου Πολέμου στην περιοχή- αλλά κυρίως από την επίσκεψή τους μέσα στο στις στοές του. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Μπουγιουκλή για την ξενάγηση.    

Διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο τρένων της Δράμας

Μουσείο Τρένων στη Δράμα. Ένας κρυμμένος θησαυρός.

Για την ιστορία του Σιδηροδρομικού Σταθμού και των μηχανών του μάθαμε στην επίσκεψή μας στο Μουσείο Τρένων που λειτουργεί στη Δράμα. Είδαμε ατμομηχανές και μπήκαμε σε βαγόνια. Είχαμε την ευκαιρία να φανταστούμε πώς δούλευαν και πώς ταξίδευαν την εποχή εκείνη οι άνθρωποι που χρησιμοποιούσαν τα συγκεκριμένα  οχήματα. Θαυμάσαμε την κατασκευή τους, αλλά και το μεράκι των εθελοντών που τα συντηρούν σήμερα.  Είδαμε στολές που φορούσαν οι σταθμάρχες και εργαλεία που χρησιμοποιούσαν για την ασφαλή κίνηση των τρένων όπως τα φανάρια ασετιλίνης, φανούς ντίζελ. Είδαμε επίσης και χειροκίνητα τηλέφωνα που έδιναν το σινιάλο στον επόμενο σταθμό με σήματα μορς και μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων. Ένα εισιτήριο,  μάλιστα, με την ημερομηνία της επίσκεψής μας μάς έδωσαν για αναμνηστικό. Ήταν μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη.

Διδακτική επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Δράμας

Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός και πυρασφάλεια.

«Για την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου το σχολείο μας προγραμμάτισε μία διδακτική επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Δράμας. Εκεί ο αξιωματικός που μας υποδέχτηκε μας εξήγησε τι πρόκειται να δούμε στο χώρο εκείνο. Μας προειδοποίησε για το τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση φωτιάς ή αν βρεθούμε κάποια στιγμή σε θέση που χρειάζεται να βοηθήσουμε κάποιον συνάνθρωπό μας. Μας έδειξε πως να χρησιμοποιούμε με ασφάλεια έναν πυροσβεστήρα και στη συνέχεια μας μίλησε για τις απαιτήσεις της δουλειάς. Μας ξενάγησε επίσης στο χώρο των οχημάτων και ανέφερε σε ποια περίπτωση ανάγκης χρησιμοποιείται το καθένα». Δέσποινα Α. β΄ Τάξη

 

Διδακτική επίσκεψη στο ΕΚΦΕ ΔΡΑΜΑΣ: Το μάρμαρο στο μικροσκόπιο

Την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου επισκεφτήκαμε το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Δράμας. Στόχος της επίσκεψης ήταν να συμμετάσχουμε σε εργαστήρια πειραμάτων φυσικής και χημείας πάνω στο υλικό του μαρμάρου.  Μας υποδέχτηκε ο Υπεύθυνος, κ. Παζούλης ο οποίος είχε κάνει την προετοιμασία, ώστε να δουλέψουμε ομαδικά. Τη  διδακτική προσέγγιση STEAM καθοδήγησε ο κ. Καράογλου Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου και Σύμβουλος των Φυσικών. Η δράση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Με τους καθηγητές μας, κ. Κόκκινο και κ. Ιφόγλου και κ. Μιχαηλίδου μετρήσαμε την πυκνότητα και τη σκληρότητα του υλικού, αντιληφθήκαμε τη σύστασή του, ενώ κάναμε και μία βιβλιογραφική αναζήτηση για τους τύπους με βάση τους χρωματισμούς του. Τέλος στοχαστήκαμε σχετικά με τη χρήση του διαμέσου των αιώνων με αφορμή ένα κυκλαδικό ειδώλιο. Συνεργαστήκαμε στις ομάδες και μεταφέραμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας στην ολομέλεια. Ήταν ένα διαφορετικό διαθεματικό μάθημα στο οποίο εφαρμόσαμε προηγούμενες γνώσεις από τα αντίστοιχα μαθήματα και αποκτήσαμε νέες με ευχάριστο τρόπο.