"ΣΗΚΩ ΨΥΧΗ ΜΟΥ" - ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Μία ιδιαίτερη έκθεση που φιλοξενείται στο αίθριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Δράμας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γυμνασίου Φωτολίβους την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου. Η έκθεση ηχητικών ντοκουμέντων που διοργάνωσε το Ίδρυμα της Βουλής Των Ελλήνων έχει τίτλο: «Σήκω ψυχή μου». Επιδιώκει να ξυπνήσει και να διατηρήσει τη μνήμη όπως αποτυπώνεται με ήχους στις 7 θεματικές ενότητές της: Από τον ανθηρό βίο των Ελλήνων της Ιωνίας και του Πόντου, στα μοιρολόγια της καταστροφής  έως και τη σύγχρονη μουσική έκφραση-λαϊκή και έντεχνη. Τα τεκμήρια και το φωτογραφικό υλικό ενεργοποιούν τις αισθήσεις συμπληρώνουν τις γνώσεις μας για την ιστορική περίοδο, ζωντανεύουν την εποχή και εμπνέουν για τη δύναμη της ψυχής που σηκώνεται επιβιώνει και μεγαλουργεί.  

Διδακτική επίσκεψη στο Μαρμάρινο σπίτι.

Την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου, το σχολείο μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στην Έκθεση φωτογραφίας στο "Μαρμάρινο Σπίτι" (Οικία Αναστασιάδη) στη Δράμα και περιηγήθηκε στην έκθεση φωτογραφίας: Η ΔΡΑΜΑ ΚΑΙ Ο ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ.

Στη διδακτική επίσκεψη στο μαρμάρινο σπίτι θαυμάσαμε πολλές μαυρόασπρες φωτογραφίες της Δράμας και μάθαμε πληροφορίες για την εποχή που ήταν φημισμένη για τα καπνά της. Σκηνές από την καθημερινή ζωή των κατοίκων της περιοχής απεικονίζονταν στο ισόγειο του ξεχωριστού αυτού κτιρίου αλλά και εικόνες από την πλούσια φύση που περιβάλλει τη Δράμα με έγχρωμες φωτογραφίες της χλωρίδας και της πανίδας της στον πρώτο όροφο μας άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις. Την περιέργεια όλων κίνησε και η συλλογή με τις παλιές φωτογραφικές μηχανές: με σκοτεινό θάλαμο, της άγριας ζωής με ειδικούς φακούς ακόμη και κατασκοπευτικές.

Διδακτική επίσκεψη στο Υδροηλεκτρικό φράγμα του Θησαυρού

Την Τετάρτη, 11-5- 2022 το σχολείο μας πραγματοποίησε μία διδακτική επίσκεψη στο Υδροηλεκτρικό φράγμα του Θησαυρού. Ήταν η ανοιξιάτικη φύση και ο καταγάλανος ουρανός, ήταν το ποτάμι του Νέστου που κυλούσε ήρεμα, ήταν το σπουδαίο αυτό τεχνικό έργο με την τεχνητή λίμνη που έκανε την εκδρομή μας ξεχωριστή. «Μας ξενάγησε ο κ. Νικηφορίδης στις εξωτερικές εγκαταστάσεις της Δ.Ε.Η. Μας μίλησε για την ιστορία της κατασκευής, τη λειτουργία της, τη δυναμικότητά και τα μοναδικά χαρακτηριστικά της.» Ελεωνόρα, Ραφαήλ Γ΄ τάξη. «Ήταν κάτι το οποίο δεν είχαμε ξαναδεί, ήταν πελώριο.» « Το τοπίο ήταν φανταστικό. Όλοι χαζεύαμε τη φύση κατά τη διαδρομή. Απολαμβάναμε τη θέα και τον καθαρό αέρα που είχε εκεί ψηλά.» Γιώργος, Ελένη Γ΄ Τάξη.  Ολοκληρώσαμε την επίσκεψη στις όχθες του Νέστου, έξω από το Παρανέστι όπου το ποτάμι κυλούσε πιο ορμητικό «σε μια καταπράσινη περιοχή δίπλα στο ποτάμι καθίσαμε σε ένα αναψυκτήριο και απολαύσαμε τη φύση τρώγοντας, συζητώντας, εξερευνώντας. Ήμασταν στην εξοχή και ήταν πολύ χαλαρωτικό». Ειρήνη Γ. Β΄ Τάξη Επιστρέψαμε στο Φωτολίβος γεμάτοι νέες γνώσεις και όμορφες εικόνες.

AQUACYCLE: «Αειφόρος επεξεργασία αστικών λυμάτων και επαναχρησιμοποίηση του νερού στην περιοχή της Μεσογείου»

Σε ένα εξαιρετικό πρόγραμμα για την έξυπνη διαχείριση του νερού είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Φωτολίβους. Επιστήμονες του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης επισκέφτηκαν το σχολείο μας και παρουσίασαν το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα  εξοικονόμησης υδάτινων πόρων.  Στο πρόγραμμα συμπράττουν αρκετά κράτη της Μεσογείου τα οποία αντιμετωπίζουν και αρκετά  προβλήματα λειψυδρίας. Ευαισθητοποιημένοι  και ενημερωμένοι οφείλουμε να είμαστε όλοι.

 «Στις 12 -5-2022 μας επισκέφτηκε ομάδα Χημικών Μηχανικών του Ινστιτούτου Τεχνολογικής Ανάπτυξης και μας μίλησαν για την αξία του νερού στις ζωές μας καθώς και τον τρόπο σωστής διαχείρισής του. Το κύριο θέμα που μας απασχόλησε ήταν η ανακύκλωση του νερού μέσω του προγράμματος AQUACYCLE. Τέλος ετοίμασαν μία έκπληξη που θα μας βοηθούσε να κατανοήσουμε το πρόβλημα σε πρακτικό επίπεδο μέσα από ένα παιχνίδι. Συνδύαζε γνώσει και ομαδικό πνεύμα δημιουργώντας μία αξέχαστη εμπειρία.» Κατερίνα, Μαριλένα Γ΄ Τάξη.

«…Μας έδειξαν  την επαναχρησιμοποίηση των λυμάτων σε μία καταπληκτική μακέτα. Στη συνέχεια με τη βοήθεια των καθηγητών μας χωριστήκαμε σε ομάδες, για να παίξουμε ένα παιχνίδι γνώσεων. Έμοιαζε με το κυνήγι του θησαυρού, αλλά ήταν πολύ πιο ωραία οργανωμένο στη βαθμολογία με . Στο τέλος του παιχνιδιού είχε για όλους τους μαθητές αναμνηστικό συμμετοχής και μία κονκάρδα. Στη νικήτρια ομάδα έδωσαν από ένα μπλουζάκι. Το χαρήκαμε όλοι πολύ.» Ειρήνη Γ. Β΄τάξη

Ευχαριστίες:

Η διευθύντρια και ο Σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου θα θέλαμε να εκφράσουμε και από εδώ τις ευχαριστίες μας στην κ. Χρυσαυγή Καραστογιαννίδου, τον κ.Βασίλη Σαρασίδη και τον διαχειριστή του έργου, Δρ. Κωνσταντίνο Πλάκα και γιατί μας ενέταξαν στο πρόγραμμά τους ξεπερνώντας χρονικές και χιλιομετρικές δυσκολίες, αλλά κυρίως για αυτή τη μοναδική εμπειρία στην οποία ενέπλεξαν τους μαθητές και τις μαθήτριες  μέσα από την πολυθεματική και βιωματική γνώση που τους προσέφεραν.

 

Δράμα, η γη του κρασιού

Στη διδακτική επίσκεψη που πραγματοποιήσαμε τη Δευτέρα στις 11-4- 2022 στην Ανδριανή είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε ένα οινοποιείο της περιοχής. Μας ξενάγησε μία οινολόγος της εταιρείας, μας μίλησε για το χώρο, την ιστορία και τα στάδια παραγωγής του κρασιού. Μετά την ξενάγηση απολαύσαμε την καταπληκτική θέα με τα αμπέλια. Δέσποινα Γ. α΄τάξη

«Το κτίριο είναι χτισμένο πάνω σε ένα λόφο. Η καλλιέργεια του σταφυλιού είναι ιδανική λόγω του εδάφους και του κλίματος. Ένα ελαφρύ αεράκι φυσά το απόγευμα όλο το χρόνο και προστατεύει τα φυτά από την υγρασία. Είδαμε το πατητήρι, μικρές και μεγάλες δεξαμενές για την αποθήκευση χυμού του σταφυλιού. Μάθαμε για τα βαρέλια και την εμφιάλωση του λευκού, του κόκκινου και του ροζέ κρασιού». Παναγιώτης Χ. α΄τάξη

Τέλεια περάσαμε στο Γυμνάσιο του Νικηφόρου με το υπαίθριο πάρκο των ηλιακών ρολογιών.  Ο φυσικός, κ. Δογραματζίδης  μας παρουσίασε όλα τα πειράματα, βρήκε αρκετούς εθελοντές και κέρδισε το ενδιαφέρον μας. Μας εντυπωσίασε πολύ το δωμάτιο των ψευδαισθήσεων και το τηλεσκόπιο. Αυτή η επίσκεψη κράτησε πολύ λίγο, θα θέλαμε περισσότερη ώρα. 

Φωτογραφίες από την επίσκεψη στο οινοποιείο

Φωτογραφίες από την επίσκεψη στο Γυμνάσιο Νικηφόρου