Το σχολείο…πηγαίνει στο Μουσείο

Μία πλούσια σε δράσεις διδακτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας πραγματοποιήσαμε με το Γυμνάσιο Φωτολίβους στις 2 Μαρτίου 2022. Με παιχνίδια ρόλων  εστιάσαμε την περιήγησή μας στην αίθουσα της Νεολιθικής εποχής.

«Μετά την σύντομη ξενάγηση από τις καθηγήτριές μας χωριστήκαμε σε ομάδες. Κάθε ομάδα είχε να παρουσιάσει ένα θέμα για το οποίο συγκέντρωνε πληροφορίες σε ένα φύλλο εργασίας.» Ειρήνη Τ. Β΄Τάξη

«Μου άρεσε που δουλέψαμε ομαδικά και καταγράψαμε αυτά που είδαμε». Παναγιώτης Χ. Α΄Τάξη

«Όχι μόνο ενδιαφέρουσα, αλλά και ευχάριστη η διδακτική μας επίσκεψη». Ραφαήλ Τ. Γ΄Τάξη

Οι φωτογραφίες από το αίθριο του Μουσείου.

…Ή το Μουσείο πηγαίνει στο Σχολείο;

Μία ημέρα πριν την προγραμματισμένη μας επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας οι καθηγητές που ήταν υπεύθυνοι για τη δράση μας επιφύλαξαν μία έκπληξη: «Το παιχνίδι με τις κρυμμένες κάρτες»!

Χωρισμένοι σε ομάδες αναζητήσαμε στο αίθριο του σχολείου μας κρυμμένες κάρτες με πληροφορίες σχετικές με την προϊστορία της περιοχής μας.  Το παιχνίδι ήταν διασκεδαστικό, αλλά και χρήσιμο, γιατί μας προετοίμασε για το περιεχόμενο της επίσκεψης στο Αρχαιολογικό Μουσείο.

Δώσαμε έμφαση στην Νεολιθική εποχή, αφού η περιοχή του Φωτολίβους - Σιταγρών διέσωσε σημαντικά  ευρήματα για την κατοίκηση του τόπου όπου ζούμε εμείς σήμερα.

Σερφάρω με ασφάλεια

Παγκόσμια ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο η 8η Φεβρουαρίου.

Το γυμνάσιό μας επισκέφτηκε ένας ψυχολόγος από το Χαμόγελο του Παιδιού για να μας μεταφέρει μέσα από αληθινές ιστορίες παιδιών τους κινδύνους του διαδικτύου.

«Οι εντυπώσεις μου από τη συνάντηση: πολύ καλές. Βέβαια πολλά από αυτά μπορεί να τα γνώριζα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πάντα τα τηρούσα. Μετά από αυτή την παρέμβαση θα προσπαθήσω να τα έχω υπόψη μου σε όλη μου τη ζωή» Δ.Κ.(Β΄ τάξη)

 «Πιστεύω πως η δράση αυτή ήταν πολύ σημαντική, γιατί το διαδίκτυο γίνεται στις μέρες μας αρκετά επικίνδυνο. Εμείς τα παιδιά δεν το χρησιμοποιούμε πολύ σωστά, οπότε μας χρειαζόταν μια υπενθύμιση, όπως για παράδειγμα  για το πώς πρέπει να διαχειριζόμαστε τα προσωπικά μας δεδομένα ή τα αιτήματα φιλίας από αγνώστους» Α.Λ. (Β΄ τάξη)

«Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα παιδιών που έπεσαν θύματα  στο διαδίκτυο. Η παρουσίαση ήταν πολύ χρήσιμη, γιατί κάποι πράγματα δεν τα γνωρίζαμε και μας λύθηκαν πολλές απορίες». Α.Κ. (Β΄ τάξη)

Διδακτική επίσκεψη στο δάσος της Ελατιάς

«Ξεκινήσαμε πρωί από το σχολείο. Μπήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό το Δάσος της Ελατιάς. Στο δρόμο είχε αρκετές στροφές. Κάναμε αρκετές στάσεις. Σε μία από αυτές μας μίλησε η Διευθύντρια Δασών Δράμας κ. Ε. Κωνσταντινίδου  για τις ζώνες βλάστησης του μοναδικού αυτού δάσους, του δάσους της Ελατιάς.»

- Αθηνά Κ. Β΄ Τάξη

«Ήταν ένα όμορφο, αλλά παγερό πρωινό της 1ης Δεκεμβρίου που το σχολείο μας υλοποίησε μία διδακτική επίσκεψη. Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και ξεκίνησε το ταξίδι μας. Περάσαμε από τα χωριά: Σίψα ή Ταξιάρχες, έπειτα από το Λιβαδερό, κάναμε μία στάση στη θέση Τουλουμπάρι. Ο δρόμος δύσκολος με απότομες στροφές, για πολλούς πρωτόγνωρος. Η επόμενη στάση  ήταν για να θαυμάσουμε τον ποταμό Νέστο από ψηλά. Ένα μεγάλο ποτάμι που με την πυκνή βλάστηση ήταν ένα πολύ ωραίο θέαμα.»

- Άννα Γ. Β΄ Τάξη

«Στο μνημείο της μάχης των Παπάδων κοντά στην ομώνυμη γέφυρα μαθητές της Α΄  τάξης διάβασαν πληροφορίες για τη νίκη των Ελλήνων ανταρτών απέναντι στις Βουλγαρικές δυνάμεις κατοχής κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.»

«Από ό, τι ακούσαμε από τους μαθητές της γ΄ που είχαν συγκεντρώσει πληροφορίες,  αυτό το δάσος έχει μεγάλο φυσικό πλούτο: χλωρίδα και πανίδα και μια αξιοθαύμαστη ομορφιά που δεν καταφέραμε δυστυχώς να δούμε λόγω παγετού.» 

- Χρυσάνθη Ζ. β΄Τάξη

«Καταφέραμε να επισκεφτούμε στην τελευταία μας στάση το Σιδηρόνερο. Στο χωριό αυτό δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός κατοίκων, διότι οι οικογένειες με μικρά παιδιά έχουν μετακομίσει στην πόλη της  Δράμας, για να μπορούν να μετακινούνται ευκολότερα για τα σχολεία και τις δουλειές τους. Είχαμε λίγο ελεύθερο χρόνο να το εξερευνήσουμε. Το δώρο αυτού του τόπου είναι ο φυσικός του πλούτος. Υπάρχουν πολλά είδη δέντρων όπως ερυθρελάτη, δασική πεύκη και μοναδική θέα».

- Παρασκευή Κ. Β. Τάξη

«Οι κάτοικοι του χωριού χάρηκαν πάρα πολύ, γιατί είχαν πάρα πολλά χρόνια να δουν τόσα παιδιά και έτσι όπως ήμασταν συγκεντρωμένοι στην μικρή πλατεία ζήτησαν την άδεια από τους καθηγητές μας να μας φωτογραφήσουν. Βοήθησαν οι μάσκες εδώ και τους δώσαμε αυτή τη χαρά».

- Κρίστιαν Ρ. Β΄Τάξη

Ιλιάδα του Ομήρου: Μυθικός κόσμος!

Ο κόσμος της Ομηρικής Ιλιάδας μεταφέρθηκε στα μάτια μας με τη θεατρική απόδοσή της  από την ομάδα του Μικρού Βορρά. Την παράσταση παρακολούθησαν εκτός από τα τμήματα του Γυμνασίου και οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του γειτονικού Δημοτικού Σχολείου στο πλαίσιο της συνεργασίας μας για την ομαλή μετάβαση/προσαρμογή των μαθητών στις σχολικές βαθμίδες.  Διαδραστική ήταν η παράσταση και έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να εκφραστούμε υποκρινόμενοι θεατρικά στιγμιότυπα. Σίγουρα, μας καθήλωσε η δράση, η κίνηση, η μουσική και κυρίως οι ερμηνείες. Η Ιλιάδα πέρα από τις σελίδες του σχολικού βιβλίου μας έδωσε το έργο σε μια άλλη διάσταση σύγχρονη, διαχρονική, καταπληκτική.

«Οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, για να δούμε μία εκπληκτική παράσταση» Γιώργος Δ. Γ΄Τάξη

«Σήμερα επισκέφτηκε το σχολείο μας η ομάδα του Μικρού Βορρά, για να μας διηγηθεί με ένα ξεχωριστό τρόπο την επική Ιλιάδα. Τα σκηνικά, οι διάλογοι οι κινήσει, τα τραγούδια οι χορογραφίες και η ενέργεια των ηθοποιών ήταν όλα εκπληκτικά». Κατερίνα Ζ. Γ΄Τάξη

«Οι ηθοποιοί ήταν όλοι άψογοι, έπαιζαν το έργο τόσο ζωντανά και επαγγελματικά! Θυμηθήκαμε όλα όσα είχαμε μάθει πέρυσι» Ελένη Τ. Γ΄Τάξη

Πυροσβέστης - πυροσβεστήρας - Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών στο σύστημα πυρασφάλειας του σχολείου και των μαθητών σε θέματα αυτοπροστασίας – πυροπροστασίας ήταν ο λόγος που φιλοξενήσαμε στο σχολείο μας έναν επιπυραγό και έναν πυροσβέστη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Δράμας την Πέμπτη, 11-11-2021. Η παρουσίαση εκτός από γενικές πληροφορίες για το έργο των πυροσβεστών και τη συμβολή τους στη διάσωση του φυσικού πλούτου και των πολιτών σε συνθήκες φωτιάς, πλημμύρας ή ατυχήματος περιλάμβανε και επίδειξη κατάσβεσης υποθετικής φωτιάς, στην οποία συμμετείχαμε με ενθουσιασμό. Επίσης, απάντησαν σε όλες τις απορίες μας ειδικά αυτές που αφορούσαν το επάγγελμα του πυροσβέστη: σπουδές, εκπαίδευση, εξέλιξη κ.λπ. Ένα διαφορετικό και πολύ ενδιαφέρον μάθημα, λοιπόν!

Και μη ξεχνάτε το 199, το τηλέφωνο της πυροσβεστικής υπηρεσίας  σε περίπτωση ανάγκης!